Doorgaan naar hoofdcontent

Inspiratie "Fashion Dolls"

Ik kijk kijk wat om mij heen. Op een gegeven moment word mijn blink gevangen door prachtige fashion schetsen. Wauw, ik wou dat ik dat kon! Het waren schetsen die ik zo aan mijn muur zou willen hangen. Zodra ik verder kijk.vangt mijn blik meer mooi dingen. Van t-shirts tot glazen en prachtige tekeningen.



Ik bleef lange tijd kijken en op een gegeven moment sprak Raoul Martin mij aan. De ontwerper van al het moois wat daar stond. Ik heb lange tijd met hem staan praten. Achteraf baal ik ervan dat ik geen pen en papier heb gepakt en alles heb opgeschreven, wat had deze man mooie verhalen. Over de reizen die hij gemaakt heeft en de landen waar hij is geweest om inspiratie vandaan te halen. Ik kon echt zien dat hij van zijn werk houd en er echt voor gaat. Iets wat ik echt kan bewonderen aan iemand. 


Raoul Martin studeerde in Maastricht op de Academie voor toegepaste kunsten hij volgde de opleiding modevormgeving.  Na zijn opleiding begon hij een eigen studio waarbij hij ook met glas ging werken. Hij heeft een aantal jaar samengewerkt me een Italiaanse glasblazer genaamd Gerardo Cardinale. Een aantal jaar later is hij glas gaan maken in Tsjechië in het glasatelier van Borek Sipek (Ajeto) daar ontstonden de prachtigste glazen. 




Later begon hij met "Fashion Dolls" Raoul Martin ontwerpt deze Dolls met inspiratie om hem heen. Deze werkt hij uit op zijn i-pad of met vulpen op papier. Elke Fashion Doll komt uit een andere stad in Europa. Er zijn 6 verschillende Fashion Dolls die elk bezig zijn met een baan of studie. 



Deze Dolls zijn zo populair dat die nu hun eigen lijn hebben gekregen van t-shirts (waar ik al heel wat outfits mee heb bedacht. omdat ze zo uniek zijn) tot tassen en mode accessoires. De tassen die hij ontwerpt zijn uniseks. Wat betekend dat jij of je vriend hem gewoon kunnen gebruiken. ideaal toch? Vaak zijn tassen voornamelijk voor vrouwen. Maar bij deze ontwerpen kan ik echt zien dat je het zowel als man en als vrouw kan dragen. Een echte Eye catcher om je outfit helemaal af te maken!




Hierboven nog een aantal ontwerpen van zijn servies. Met bijbehorende Dolls en steden. Echt uniek, maar wel erg mooi. Ik kan er niks aan doen. Maar ik ben om. De Fashion Dolls en de ontwerpen van Raoul Martin hebben mijn hart gestolen. 

Mochten jullie nieuwsgierig zijn geworden. Neem dan een kijkje op fashiondolls!

Bron foto: 14 

Reacties

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Inspiratie Dierensokken en andere gekkigheden

Het begon ooit bij een schattig setje hieronder, en nu heb ik een sokkentik en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Maar elke keer als ik gekke/leuke of schattige sokken zie, dan moet ik ze gewoon meenemen! Ik word er vrolijk van, en dan zul je wel denken. Wie word er nou vrolijk van sokken? Nou, ik!! Als ik  's avonds mijn schoenen uit trek en mij allemaal kleuren tegemoet komen of een lachend gezicht, daar word ik gewoon vrolijk van. Zelfs na een drukke dag, een aangezien ik weet dat veel van jullie ook en zwak hebben voor schattig dingen. Besloot ik een inspiratie post te maken! Zie hier.. de leukste eb grappigste sokken die er zijn.