Doorgaan naar hoofdcontent

Naald-draad project "knuffel slaapzakje"

 photo IMG_2265_zps6t3b3lfs.jpg

Dit slaapzalke wilde ik al lange tijd maken. Maar ik vond het zonde om te maken als ik niet wist voor wie. Maar ik kan er vast wel een keer iemand blij mee maken. Dus hij komt in de doos met naald&draad projecten. Zodat ik iets leuks heb liggen voor bijvoorbeeld een kinderverjaardag, 

Nodig:
1 meter christa roze (kwantum) 
- Naaigaren
- Kussenvulling
- Bijpassen garen
- Naald
- Naaimachine
- Stofschaar
- Potlood
- Liniaal
- Patroonpapier of bakpapier 

 photo IMG_2258_zpswotpvizo.jpg 

Stappen:
  1. Teken twee rechthoeken op het patroonpapier. Een rechthoek van 33 x 25 cm (2 keer knippen) en een vierkant van 45 x 25 cm ( 2 keer knippen)
  2. De naadwaarde zit er al bij in. Teken allebei de rechthoeken twee maal over op de stof.
  3. Pak de twee kleine rechthoeken en speld deze met de goede kanten op elkaar. Naai deze helemaal rond, en laat ongeveer 5 cm open om het dekentje te keren.
  4. Pak de twee grote rechthoeken. Deze mogen met de goede kanten op elkaar met het dekentje er tussen. Dus onderaan de grote rechthoek met de goede kant naar je toe. Daarop het dekentje. Zorg dat deze goed aansluit aan de onderkant. En dan het andere grote vierkant met de goede kan naar beneden. Speld deze vast en naai deze rond. Laat rechtsboven (de kant waar het dekentje niet is genaait) een gat van 5 cm open om te keren.
  5. Nadat je dit hebt vast genaait kan je het geheel even strijken. Zo komen de naden goed te liggen en word het mooier als je straks de hechtsteek gaat gebruiken.
  6. Naai nu een lijn net boven het dekentje van links naar rechts. Dit word straks het kussentje.
  7. Zodra je dit hebt gedaan kan je de kussen gaan vullen met kussenvulling. De truc is als je denkt dat je er genoeg in hebt gedaan, er nog meer in te doen. Zo krijgt het kussentje genoeg volume.
  8. Als dit gelukt, is zie je dat het slaapzakje bijna helemaal klaar is, Naai het gat aan de zijkant van het kussen dicht. En de knuffels zijn klaar om er een lekker dutje in te doen. 

knuffel: prive bezit 
Vulling: Hema "fiberfill"

 photo IMG_2278_zpsspyc6neg.jpg



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Review Max Lips and Eyes

Ik hou van budget make-up. Niet alleen omdat ik rustig aan wil doen met mijn geld. Maar ook omdat ik weet dat er vaak goede producten tussen kunnen zitten voor weinig geld. Zo heb ik al veel producten voor maar een paar euro gekocht, waar ik al maanden mee doe en die ik keer op keer weer kop. Deze keer kocht ik een Max Eyes and lips pencil. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan snel verder.