Doorgaan naar hoofdcontent

How to.. Kledingkast ordenen


Dit is een post voor iedereen die geen idee heeft waar die moet beginnen met het opruimen van haar kledingkast. Misschien is deze post stiekem ook voor mijzelf aangezien ik elke ochtend weer mijn kast overhoop moet halen opzoek naar een paar sokken. Waardoor ik bijna te laat komt voor een afspraak, en waardoor? Ja, door dat paar sokken die ik nu draagt ( en die niet matchen) Oke, waarschijnlijk niet door het paar sokken maar de chaos in mijn hoofd, en de kast. Misschien hebben jij en ik wat aan deze tips...

Als eerste gooi je je hele kledingkast leeg en kijk je wat er weg kan. Daarna kan je aan de slag met een van de volgende opties. (Mochten jullie tips willen voor het opruimen van je kledingkast dan kan ik die ook schrijven) 

Sorteren op functie

Je kleding heeft functies. Ja, echt waar! Zo doe ik oppaswerk, werk ik bij de bso en heb ik zo af en toe een feestje. Bij elke gelegenheid- of dit nu werk of vrije tijd is. Ga ik anders gekleed. Zo draag ik op de Bso vaak een outfit die vies mag worden zodat ik rustig mijn gang kan gaan zonder mij zorgen te maken of dat nieuwe dure jasje niet vies word. Voor andere gelegenheden zoals bijvoorbeeld een etentje draag ik graag een mooie jurk met een stel hakken. Die kan je ook een eigen plek in de kast geven. Ga door je kleding en bekijk wat je bij welke gelegenheid kan aantrekken. Dat mooie maar misschien net iets te korte rokje is bijvoorbeeld niet geschikt voor je werk. Maar op een vrije dag of een middagje shoppen zou die perfect zijn. Leg deze op de stapel voor vrije tijd. Zo ga je kledingkast af tot je alles hebt gehad. Deel daarna je kledingkast in. Leg rechts de stapel voor je werk met de bijpassende schoenen/sieraden en maak links een stapel voor je vrije tijd. heb je een hanggedeelte onder je plank? Dan kan je daar eventueel de jasje aan hangen die je kan dragen naar je werk of in je vrije tijd.


Op kleur

Hoe makkelijk is het om dat ene zwarte hempje te vinden? Voor mij vaak moeilijk. Hier en daar trek ik een zwart kledingstuk uit de kast. Maar het duurt altijd even voordat ik het hempje heb gevonden die ik die dag aan wil. Door alles op kleur te hangen hoef je alleen maar de kleur stapel door te zoeken en ben je zo klaar. Scheelt een hoop getrek in je kast. Je kan er voor kiezen om het van licht naar donker te hangen maar je ook je eigen draai eraan geven.


Op het weer

Dit heb ik gedaan in mijn eigen kast. Ik heb een hangkast en daar hangt mijn kleding in deze volgorde

rokjes-korte broeken-lange broeken- hempjes-t-shirts- jurkjes zonder mouwen- jurken met mouwen- jasjes met korte mouwen- jasjes met lange mouwen- vesten 

Als ik weet dat ik een jurkje wil dragen maar het is erg fris dan kijk ik bij mijn jurkjes aan de rechterkant omdat ik weet dat daar mouwen aanzitten. Hoe verder ik naar links ga hoe meer zomer het word. Zo weet ik bij elke kledingstuk of het nou een broek of jurkje is dat ik voor koud weer aan de rechterkant moet zijn en met warm weer aan de linkerkant. Super handig en makkelijk gevonden.


Op favoriet

Oké, dit klinkt misschien een beetje raar. Maar iedereen heeft van die dagen dat je haast hebt maar toch mooi voor de dag wil komen. Je kan er voor kiezen om een stapel/hang gedeelte te maken met je mooiste broeken,shirts en/of rokken die je makkelijk wil kunnen vinden. Het makkelijkst is om kleding te doen die je graag draagt. Zo kan je ze altijd in een keer vinden. Mocht je dan een keer haast hebben dan hoef je niet te zoeken niaar dat ene favorieten shirtje. Want al je favorieten items liggen mooi bij elkaar. Zo kan je als je haast hebt er toch mooi uitzien. En dat in een paar minuten.

Wat is jou kledingkast tip?

Liefs Anouschka

bron foto's weheartit

Reacties

  1. Ik doe het op kleur en dan broeken bij broeken. Topjes bij topjes enz.
    Kleding die ik specifiek altijd draag met slecht weer gaan zomers dan ook mijn kast uit en in een doos.
    Dat geldt dan ook voor zomerkleding in de winter. Al koop ik tegenwoordig wel meer kleding die bijna altijd kan.x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil echt zo een inloop kast. Ik orden broeken, truitjes, vestjes etc altijd bij elkaar, zodat ik makkelijker kan vinden wat ik aan wil trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet ik ook echt weer eens gaan doen..
    Handige tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!

    Ik volg je via Bloglovin. Misschien heb je tijd om naar mijn blog te kijken?
    en als je het leuk vind mij terug te volgen?

    xo

    http://myblogxoxo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit moet ik nog steeds doen! Maar ik ben te lui xD. Mijn kamer is zo'n troep! Wie weet is deze ooit handig, want ik moet me kledingkast nodig opnieuw doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige tips! Ik blijf het sorteren, maar uiteindelijk hangt het na een paar weken weer allemaal door elkaar..
    x Shaniqua | Fashioniqua

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe: lange broeken bij lange broeken, korte bij korte, topjes bij topjes, blousjes bij blousjes, etc! liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Inspiratie Dierensokken en andere gekkigheden

Het begon ooit bij een schattig setje hieronder, en nu heb ik een sokkentik en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Maar elke keer als ik gekke/leuke of schattige sokken zie, dan moet ik ze gewoon meenemen! Ik word er vrolijk van, en dan zul je wel denken. Wie word er nou vrolijk van sokken? Nou, ik!! Als ik  's avonds mijn schoenen uit trek en mij allemaal kleuren tegemoet komen of een lachend gezicht, daar word ik gewoon vrolijk van. Zelfs na een drukke dag, een aangezien ik weet dat veel van jullie ook en zwak hebben voor schattig dingen. Besloot ik een inspiratie post te maken! Zie hier.. de leukste eb grappigste sokken die er zijn.