Doorgaan naar hoofdcontent

Uit huis gaan, waar moet je beginnen?


Als je uit huis gaat, of als je gaat samenwonen komt er heel veel bij kijken. Waar moet je beginnen? En waar moet je allemaal aan denken? In deze rubriek komt dat allemaal aanbod. Stuk voor stuk en vraag voor vraag zodat je alles rustig even na kan lezen. Heb je nog vragen? Stel ze gerust in de comments.

De eerste stap die je het beste kan zetten, is je inschrijven bij een woningbouw vereniging. Dit kan in elke plaats en het is slim om daar al vroeg bij te zijn. Doe dit bijvoorbeeld zodra je 18 bent. Ook al heb je nog niet besloten om uit huis te gaan of samen te gaan wonen, is dit toch handig om te doen. Sommige huizen/appartementen waar je namelijk op reageert gaan op meettijd(later hier meer over) Dus hoe meer jaren je staat ingeschreven, hoe hoger je komt te staan voor een huis.


Zelf heb ik mij pas laat ingeschreven, ik geloof rond mijn twintigste. Daar heb ik best spijt van gehad want ik heb veel leuke appartementen voorbij zien komen  Maar doordat ik nog niet zolang ingeschreven stond had ik daar niet veel aan. Zodra ik reageerde stond ik al gauw veertigste voor een woning. Dat  ging hem niet worden. 

Hieronder een overzichtje van de verschillende woningbouwvereningingen;

Amsterdam- rochdale
Gelderland - vivare
Utrecht- mitros
Groningen-lefier

Ik heb een paar provincies gekozen die het meeste voorkomen, zit jouw provincie er niet bij? Laat het weten en dan zal ik de lijst aanvullen.

Liefs,
Anouschka

Bron foto's : weheartit


Reacties

  1. Mijn moeder was heel slim en schreef mij in (toen ik 18 was) bij Woningnet, daar staan wel vaak huizen op maar helaas zit er voor mij geen mogelijkheid in dat ik in een leuk huisje kom, gelukkig is mijn vriend wat ouder dus hij heeft meer kans :D
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Inspiratie Dierensokken en andere gekkigheden

Het begon ooit bij een schattig setje hieronder, en nu heb ik een sokkentik en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Maar elke keer als ik gekke/leuke of schattige sokken zie, dan moet ik ze gewoon meenemen! Ik word er vrolijk van, en dan zul je wel denken. Wie word er nou vrolijk van sokken? Nou, ik!! Als ik  's avonds mijn schoenen uit trek en mij allemaal kleuren tegemoet komen of een lachend gezicht, daar word ik gewoon vrolijk van. Zelfs na een drukke dag, een aangezien ik weet dat veel van jullie ook en zwak hebben voor schattig dingen. Besloot ik een inspiratie post te maken! Zie hier.. de leukste eb grappigste sokken die er zijn.