Doorgaan naar hoofdcontent

Appeltaart eten via een beeldscherm


Social media is niet meer weg te denken tegewoordig. In de tijd dat ik mijn eerste mobiel kreeg zat ik in de eerste van de middelbare school. bijna niemand had nog een mobiel, dus was mijn nokia 3310 helemaal hip! In de tweede van de middelbare school kwamen er mobieltjes met kleurenscherm. Al waren het maar een paar pixels, en kon je amper zien wie die vlek op de foto was, een mobiel met kleurenscherm was wauwie!


Maar tegenwoordig? ik erger mij steeds meer aan het 24/7 bereikbaar zijn. Gelukkig heb ik geen internet op mijn mobiel waardoor ik er niet vast aan zit gegroeit als er dan een keer wifi in de buurt is check ik gauw even mijn mail en andere dingen en stop ik hem weer weg. Dit duurt hooguit een paar minuten.


Zo heb ik aantal situaties gehad waarbij ik mij af vroeg of er nog wel mensen zijn die normaal met elkaar praten ipv een scherm, begrijp mij niet verkeerd ik doe ook aan facebook en smsen .Maar de hele dag door?Dat hoeft van mij niet.....maar ik dwaal af!

Toen ik nog in een horeca zaakje werkte kwamn er 3  meiden aan tafel zitten. bepakt en bezakt met bergen aankopen. Alle drie met een mobieltje in hun hand. toen ik de bestelling wilde opnemen werd ik niet eens aangekeken. "wat mag ik voor u inschrenken?" Thee, werd er drie keer gemompelt. Vervolgens besloot 1 van de dames dat ze er ook wel apeltaart bij wilde. Weer werd er twee keer 'doe mij ook maar gemompelt' Toen ik later de tijd serveerde aten ze het hap,slik weg! Met hun ogen op het scherm gericht. O, jeej daar brand een lampje! Weer werd de mobiel erbij gepakt. De andere keken omzich heen en pakte gauw hun mobiel erbij. Toen ik met ze afrekende, gingen ze bepakt en bezakt verder. En hoorde ik ze nog net zeggen "wel gezellig samen even zitten en bijkletsen, nu kunnen we weer gaan shoppen" Bijgekletst? Ik heb ze maar een enkele keer horen mompele. Toch gek eigelijk?!


Zo ben ik ook iemand die nog steeds geen whats app heeft. Al mijn vriendinnen wel maar ik weiger (verlopig nog) om whats app te nemen. Het is voor mij niet handig om whats app te hebben want zodra ik wifi aanzet komt alles binnen en dan word ik gek. Maar het tweede wat ik niet fijn vind. Je kan zien wanneer iemand je app heeft geopen en gelezen. Dan staan er toch twee v'tjes in beeld? Wat heb ik daar al boze verhalen over gehoord? Tuurlijk is het niet fijn als iemand je negeert, maar binnen een paar seconden reageren? Dat kan niet altijd. Misschien is diegene aan het werk en leest even stieken je whats app berichtje. Tja, dan kan je niet gauw terug smsen. 

Ik verlang weer naar de minder mobiele tijd. of hoe noem je dat? Waarbij je smsjes stuurt naar elkaar om af te spreken en dan ook echt bijkletst, niet via een scherm. Want is het wel sociaal om met iemand bij te kletsen zonder dat je diegene echt hoor? Ik heb dat meteen door en ik word er niet vrolijk van. Probeer het eens als je een dagje weg gaat. check gauw even je sociaal media en ga daarna uren shoppen met een vriendin. Een taartje eten zonder scherm er tussen of luister eens echt naar elkaar. Zo merk je dat "zonder mobiel zitten" niet eens zo erg is. 

Wat vinden jullie ervan dat er steeds meer via "de mobiel" geleefd word? 

Liefs Anouschka 



Reacties

  1. Ik snap het wel! Een smartphone is nu heel belangrijk in het leven van veeel mensen. Er kan gewoon niet meer zonder! Ook wel logisch, want sommige apps maken dingen makkelijker of zijn gewoon leuk. Er is zoveel op zo'n ding te zien! Maar soms is het wel te erg ja, zoals met die drie meisjes, dat soort dingen komen vaak voor.
    Leuk artikel! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, Zoals de apps van de bank enz. Heb je helemaal gelijk in :) Even nog wat geld overmaken en hoppa er is weer geld op de rekening haha. Heel erg bedankt voor je reactie. Liefs <3

      Verwijderen

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Inspiratie Dierensokken en andere gekkigheden

Het begon ooit bij een schattig setje hieronder, en nu heb ik een sokkentik en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Maar elke keer als ik gekke/leuke of schattige sokken zie, dan moet ik ze gewoon meenemen! Ik word er vrolijk van, en dan zul je wel denken. Wie word er nou vrolijk van sokken? Nou, ik!! Als ik  's avonds mijn schoenen uit trek en mij allemaal kleuren tegemoet komen of een lachend gezicht, daar word ik gewoon vrolijk van. Zelfs na een drukke dag, een aangezien ik weet dat veel van jullie ook en zwak hebben voor schattig dingen. Besloot ik een inspiratie post te maken! Zie hier.. de leukste eb grappigste sokken die er zijn.