Doorgaan naar hoofdcontent

beautyboek "Making faces"


Mijn stash van beautyboeken word steeds groter. Zo zijn er al een aantal voorbij gekomen op mijn blog. Maar natuurlijk is het leuk om steeds meer boeken te kopen, en dat heb ik gedaan! Zo is er nu een wel heel mooi boek aan mijn stash toegevoegd. Die leuk is voor elke beauty liefhebber. 


Ik was al een tijd opzoek naar het boek, omdat ik er al veel goede dingen over had gehoord. Doordat het boek al meer dan 10 jaar oud is, was het bij geen enkele boekenwinkel mee te krijgen. Zelfs op e-bay was hij niet te krijgen en was hij er wel, dan verzonden ze niet naar Nederland. 


Daarom besloot ik een paar maanden geleden een advertentie te plaatsen op Markplaats, met de vraag of iemand het boek had. Na maanden wachten dacht ik dat niemand meer zou reageren. Tot ik op een dag een mailtje vond in mijn mailbox. Een vrouw had hem bij haar thuis in de kast staan en deed er niks mee en wilde hem graag aan mij verkopen. Zo gezegd zo gedaan. En na een paar weken lag het boek op de mat; Making faces.


Het boek is fijn te begrijpen ondanks dat het engels is. De stapjes zijn kort maar krachtig uitgelegd. De verhalen zijn wel wat lastiger te begrijpen als Engels niet je sterkste punt is. Maar ik heb er een transelate machine voor gebruikt en dan ging het prima! 


Alle delen van je gezicht komen aan bod. Je lippen, ogen en je huid. Zo staat er ook in stapjes uitgelegd hoe je foundation het beste kan aanbrengen/gebruiken. En ook al gebruik ik geen foundation. Ik moet zeggen dat het voorbeeld wel heel fijn was. 

Ook het stuk de mond was interresant. Wat voor mond heb je? en wat gebeurd er als je lipstick op verschillende manieren aanbrengt? Door het op verschillende manieren aan te brengen krijg je verschillende soorten vormen van lippen.


Vroeger had ik geen idee hoe ik het beste eyeliner en oogpotlood kon aanbrengen, nu ken ik heel wat trucjes  Maar ik had gewild dat ik dit boek eerder had. Dat had een hoop pijn en gedoe gescheeld.


En om het af te maken, de ideale wimper verzorging!


Dus ben je een grote of beginnende make-up Goeroe. Dan hoort deze absoluut in je kast thuis. Ik ben er in ieder geval super blij mee!

Liefs anouschka 

Reacties

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Review Max Lips and Eyes

Ik hou van budget make-up. Niet alleen omdat ik rustig aan wil doen met mijn geld. Maar ook omdat ik weet dat er vaak goede producten tussen kunnen zitten voor weinig geld. Zo heb ik al veel producten voor maar een paar euro gekocht, waar ik al maanden mee doe en die ik keer op keer weer kop. Deze keer kocht ik een Max Eyes and lips pencil. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan snel verder.