Doorgaan naar hoofdcontent

Als alle dromen uit zouden komen..



Ik vraag het mij weleens af. wat zou er gebeuren als iedereen zijn droom uit zou komen? Die kleine danseres die later schittert op het podium. Iedereen die muzikaal is beroemd word en kan leven van zijn/haar muziek. Elke kapster een baan vind en elke juf elke dag weer een klas vol leerlingen heeft.


Soms komen je dromen niet uit, waar je al heel lang voor bezig bent. En dan vraag je je af "wat als?" en dat is iets wat ik mij ook af vraag. Wat als ik nog op school had gezeten? was ik dan gelukkig, zou het mij lukken? Ik weet het niet. Soms denk ik dat het zo had moeten zijn. Ik bedoel wat zou er gebeuren als iedereen die aan school begint het ook red? en niet (verplicht)zou hoeven stoppen? zouden er dan meer dan 1000 man ieder jaar staan zwaaien met hun diploma. En hoe vind je dan werk? Misschien ben je dan al blij als je tussen de 500 sollicitanten zit, want is dan best weinig. Tja, als alles zou gaan zoals je wilt. Zou je dan sterker worden?


Een ding weet ik zeker ik vind het jammer dat ik mijn droom niet waar heb kunnen maken, en ik heb meer dan bewondering voor mijn lieve klasgenoten die het wel hebben gered of verder zijn gegaan op een andere school. Want dat is pas doorzetten!

Ik weet niet of ik een doorzetter ben, er werd van mij gezegd dat ik nooit vmbo zou aan kunnen en uiteindelijk kwam ik steeds hoger en zat ik zelf op het mbo.Gek hoe dingen eigenlijk gaan, het loopt nooit zoals je verwacht. Misschien zou het dan zelfs saai worden. Wat ik hoop is dat ik andere dromen kan waarmaken, die misschien niks met het werkveld te maken hebben. Maar waar ik toch mijn uiterste best voor zal moeten doen. Zo heb ik weer een nieuw doel, en hoop ik dat ik het deze keer wel red. Ook al is het met een slag en stoot, ik kan dan zeggen. "ik ben er voor gegaan en het is mij gelukt!"


Ik vroeg mij af, hebben jullie weleens dromen gehad die jullie niet hebben kunnen waarmaken of hebben moeten aanpassen? hoe gaan jullie daar mee om? Want misschien kan ik jullie tips goed gebruiken.

Liefs 


Reacties

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Review Max Lips and Eyes

Ik hou van budget make-up. Niet alleen omdat ik rustig aan wil doen met mijn geld. Maar ook omdat ik weet dat er vaak goede producten tussen kunnen zitten voor weinig geld. Zo heb ik al veel producten voor maar een paar euro gekocht, waar ik al maanden mee doe en die ik keer op keer weer kop. Deze keer kocht ik een Max Eyes and lips pencil. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan snel verder.